vineri, 7 octombrie 2011

Şi la meciul cu Belarus, tot pentru stadion

Meciul naţionalei cu Belarus mi s-a părut atât de interesant, că şi cu bilete gratis şi cu faptul că stau exact lângă stadion, n-am avut nici cea mai mică intenţie să fiu în tribune.

Dar ţinând cont de faptul că mai sunt mai puţin de 60 de minute până la fluierul de start şi tăcerea e ca la ea acasă, am coborât până în faţa celebrei Naţional Arena să văd ce se întâmplă. Cu toate că, spre surprinderea mea, erau cam 1000 de persoane ce aşteptau să intre pe stadion, nu auzeai nici măcar un răguşit "Hai România".

Fiecare cu cel doare, nu? Unii se aşezaseră la fast food-ul care, în ziua meciului, are şi preparate din grătar, bineînţeles cu un preţ mai ridicat decât într-o zi normală  iar alţii se certau, ca în orice colţ mioritic, pe locurile de parcare.

Ceea ce mi-a sărit în ochi repede, au fost cuplurile de peste 60 de ani care, ţinându-se de mână, se îndreptau cu paşi uşori spre intrare. Sincer vă spun, niciodată nu am văzut atâţia bărbaţi la vârsta a treia venind cu soţiile la un meci de fotbal.

Pentru a-mi satisface curiozitatea, la un momendat am abordat un cuplu care stătea şi aştepta semnalul poliţistului pentru a traversa

Eu: Nu vă supăraţi, pot să vă pun şi eu câteva întrebări?
El: Desigur, domnişoară

Eu: Mergeţi frecvent la meciuri împreună cu soţia?
El: Eheee, bine ar fi. Dar în ultimii 10 ani cred că este prima oară.
Eu: Şi de ce aţi ales acest meci? De exemplu, de ce nu aţi mers cu Franţa?
El: Domnişoară, la pensiile noastre, e aproape imposibil să dai peste un milion pentru a vedea un meci de 90 de minute. Cu un milion trăiesc o săptămână. Acum am apucat şi noi bilete gratis.
Ea: Şi am stat vreo 4 ore pentru două bilete. Şi alţii se băgau în faţă şi luau câte 3, 4. Nimeni nu mai respectă bătrânii din ziua de azi.
Eu: Aveţi speranţe mari de la meciul de azi?
El: Avem pe naibii. Oricum, noi am venit mai mult pentru stadion. Că cică e cel mai frumos, şi altă ocazie nu cred că mai avem să-l vedem...
Eu: Am înţeles. Vă mulţumesc pentru timpul acordat.
Ea: Domnişoară, dar mata nu mergi la meci? Că e gratis şi pentru femei.
Eu: Ştiu, ştiu. Dar mi-a fost imposibil să merg. (Mi-a fost prea aiurea să le zic că mi-e scârbă de naţionala de azi)
Îndreptându-mă spre casă, un puştan care nu cred că avea mai mult de 13 ani ma întreabă dacă nu vreau să cumpăr un bilet la meci "ieftin, doar 300 de mii". Bineînţeles că pe bilet scria gratuit. Mircea Sandu oare ştie?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu